Posted on: 7. mája 2020 Posted by: tristate Comments: 0

Začatie podnikania je vzrušujúce, ale zároveň náročné. Začínajúci podnikatelia musia zvládnuť rôzne úlohy, aby sa ubezpečil, že ich príslušné podnikateľské aktivity začnú dobre.
Ak ste vlastníkom startupov, na začiatku sa nevyhnutne budete robiť chyby. Ak však existuje proces, na ktorý by ste sa mali zamerať ako na podnikanie, je to vývoj produktu.

Dôležitosť vývoja produktu
Na začatie podnikania by ste samozrejme mali mať čo ponúknuť zákazníkom. Vaše produkty a služby odlišujú vašu spoločnosť od ostatných, najmä od konkurencie.

Vývoj výrobkov je nevyhnutný najmä z týchto dôvodov:

● Dobre vyvinuté produkty a služby poskytujú zákazníkom hodnotu a riešenia.
● Úspešný produkt je nevyhnutný pre rast a relevantnosť vášho podnikania v priemysle, do ktorého patrí.
● Spoločnosť ťaží z vašich výrobkov zlepšením kvality života ľudí.
V skratke by sa podniky mali zamerať na vývoj produktov, aby sa ubezpečili, že ponúkajú komodity, ktoré sú bezpečné a užitočné. Na základe uvedeného by noví majitelia firiem, ako ste vy, mali vyčleniť čas a zdroje na testovanie a vývoj svojich výrobkov skôr, ako ich uvedú na predaj.

Dokonca aj tie najvýznamnejšie podniky, ktoré dnes začali, boli malé. Čo však pomohlo týmto etablovaným spoločnostiam rásť a prosperovať v ich príslušných oblastiach? Vývoj produktov.

Tu je niekoľko jednoduchých tipov, ktoré môžu noví majitelia podnikateľov sledovať pri vývoji nových produktov:

1. Poznajte svojich zákazníkov

Pred vývojom produktu by ste mali najskôr identifikovať cieľový trh. Ak napríklad podnikáte v oblasti starostlivosti o pleť, mali by ste pochopiť, čo váš konkrétny trh potrebuje. Chcete sa špecializovať na výrobky pre pleť náchylnú na akné? Alebo snáď pre citlivú pokožku? Ak pochopíte, čo chcú a potrebujú, budete môcť vytvárať produkty, ktoré uspokoja vašich zákazníkov.

Vytvorenie produktu, najmä pre cieľový trh, neznamená, že nemôžete rásť a rozširovať svoje podnikanie tak, aby vyhovovalo ďalším požiadavkám. Vývoj produktu je úspešnejší, keď sa zameriavate na konkrétny výklenok a potom vyvíjate špecializovanejšie produkty, keď zväčšujete svoje podnikanie.

Nezabudnite tiež, že nie ste zákazníkom. Ak máte pleť náchylnú na akné a dávate prednosť jemne voňajúcim výrobkom starostlivosti o pleť, nezabudnite, že niektorí ľudia uprednostňujú výrobky bez vône. Zatiaľ čo niektorí vlastníci firiem boli úspešní pri vytváraní firiem z osobných potrieb, ktoré chcú riešiť, bolo by vhodnejšie premýšľať o tom, aké sú potreby a potreby spotrebiteľov pred vašimi.

 

2. Investujte do prieskumu trhu

Prieskum trhu nie je len o zisťovaní, čo zákazníci potrebujú a chcú, ale aj o učení sa o vašich konkurentoch. Účelom prieskumu konkurencie nie je replikovať to, čo robia vaši konkurenti. Vaším cieľom je porozumieť tomu, čo v súčasnosti ponúkajú a ako môžete vytvárať lepšie produkty.

Nižšie sú uvedené niektoré z vynikajúcich spôsobov, ako prieskum trhu môže pomôcť vášmu spusteniu:

● Informácie získané z prieskumu trhu by sa mali použiť na identifikáciu oblastí pre inováciu a zlepšenie výrobkov. Vzhľadom na to, že vaše podnikanie je začínajúcim podnikom, čo znamená, že máte obmedzený rozpočet, mali by ste nájsť spôsoby, ako vykonať prieskum trhu prostredníctvom online prieskumov, hĺbkových rozhovorov, cieľových skupín, poľných pokusov a pozorovania.

 

● Ak máte rozpočet na šetrenie, nechajte odborníkov na prieskum trhu pre vašu spoločnosť. Profesionálna firma zaoberajúca sa prieskumom trhu sa postará o primárne a sekundárne výskumné úlohy, aby ste mohli použiť všetky zhromaždené informácie na vývoj svojich produktov a služieb.

 

● Sledujte trendy na trhu a priemysle. Je vhodný čas na uvedenie produktu na trh? Chýba trh alebo je presýtený výrobkami podobnými vašim? Existuje dopyt alebo potreba vášho produktu na trhu?
3. Získajte spätnú väzbu prostredníctvom testovania produktu

Nikdy nepodceňujte silu spätnej väzby. Názory ostatných ľudí sú pri vývoji produktu životne dôležité. Produkt môže zlyhať, ak na ňom nie je žiadny trh. Počas procesu vývoja produktu vytvoríte prototyp, ktorý oživí váš koncept. Začnite distribúciou vzorky vášho produktu do zamýšľanej zákazníckej základne.

● Spätnú väzbu môžete vytvoriť odovzdaním vzoriek rodine a priateľom. Testovanie v malom meradle sa môže vykonať po spätnej väzbe od ľudí, ktorých poznáte.
● Distribúcia vzoriek je skvelý spôsob, ako otestovať príjem vášho cieľového trhu. Prototyp sa použije na získanie spätnej väzby a poznatkov, aby ste mohli robiť zmeny a vylepšenia.
záver
Vývoj produktu je kľúčovým krokom pri zakladaní a raste firmy. Vaším cieľom je vytvárať produkty, ktoré riešia problémy a uspokojujú potreby. Keď zákazníci milujú váš produkt, budú sa k vám stále vracať.