Posted on: 14. marca 2020 Posted by: tristate Comments: 0

Čo keby ste mali najkvalitnejší produktový rad alebo najchutnejšie položky ponuky a nikto ich nekúpil? Čo keby bol váš zákaznícky servis taký vynikajúci, že by sa mohol hanbiť päťhviezdičkový hotel, ale nikto nemal šancu to zažiť? Čo keby ste začali vynikajúci obchod a nikto o tom nevedel?

Založenie úžasného podnikania je iba prvým krokom. Prilákanie zákazníkov si vyžaduje marketing. Aj keď mnoho malých firiem verí, že marketing je podobný reklame, v skutočnosti je oveľa širší. Marketing pokrýva celý proces dodávania produktu alebo služby zákazníkovi: od výberu výrobkov, ktoré sa majú predávať a kde ich predávať, až po spôsob ich stanovenia ceny a propagácie.

„Propagačný“ aspekt marketingu šíri slovo o vašej firme na najzákladnejšej úrovni. To je však iba začiatok. Marketing plní týchto päť kľúčových funkcií:

1. Marketing informuje
Ak chcete prilákať zákazníkov na preplnenom trhu, vaša cieľová skupina musí vedieť, prečo by si mali zvoliť vašu firmu pred niekým iným. Tu prichádza marketing s cieľom informovať súčasných a potenciálnych zákazníkov o vašej firme a o tom, ako slúži potrebám, ktoré majú.

Obsah na vašom webe, ktorý komunikuje s poslaním vašej firmy, videá s ukážkami produktov, ktoré uverejňujete, fotografie, ktoré zobrazujete, ktoré presne ukazujú, ako vyzerajú vaše produkty – prvky ako sú tieto, umožňujú potenciálnym zákazníkom vedieť, kto ste a čo vás robí jedinečným.

2. Marketing sa zaoberá
Je to jedna vec, ktorá ponúka vynikajúcu osobnú skúsenosť alebo ľahkú cestu online nakupovaním. Marketing však udrží vaše podnikanie v mysliach ľudí po skončení transakcie – a skôr, ako vás budú znova potrebovať.

Ak chcete z zákazníkov, ktorí sa s prvou spoločnosťou stali prvými, stať celoživotnými fanúšikmi, ktorí budú podporovať vaše podnikanie, musíte nadviazať a budovať vzťahy s ľuďmi, ktorí s vašou firmou komunikovali. Posielanie následných e-mailov s následným nákupom, odpovedanie zákazníkom na Twitteri a Facebooku a rozposielanie pohľadníc so špeciálnymi ponukami alebo informáciami o nových službách predstavuje len niekoľko spôsobov, ako vám marketing môže pomôcť zostať v kontakte s cieľovým publikom.

3. Marketing buduje povesť
Ako vlastník firmy alebo začínajúci podnikateľ pravdepodobne už rozumiete, aká dôležitá je vaša povesť pre váš úspech. Skutočne to môže byť rozhodujúcim faktorom v tom, či sa spotrebiteľ rozhodne osloviť vás alebo jedného z vašich konkurentov. Pretože marketing šíri slovo o vašej firme, je to hlavný faktor v reputácii vašej firmy. Silný a profesionálny marketing naznačuje, že ste seriózna firma. Spojenie je nepopierateľné.

Či už ide o dobre navrhnutú e-mailovú kampaň, vysokokvalitné obrázky vo všetkých vašich marketingových materiáloch alebo o pútavú kópiu webových stránok, ktorá odráža váš jedinečný hlas značky, marketing vám môže pomôcť pri získavaní dôveryhodnosti, budovaní dôvery a vzbudzovaní dobrej vôle vo vašej spoločnosti.

4. Marketing sa predáva
Je to jednoduchá logika – predaj nemôžete uskutočniť, ak nikto nevie o vašich produktoch alebo službách. A keď si založíte obchod vo svojom okolí, môže to viesť k nejakému podnikaniu, marketing rozširuje váš dosah a upozorňuje na to, čo predávate, aby si ho ľudia mohli kúpiť.

E-maily predstavujúce nové vydania, príspevky sociálnych médií, ktoré upozorňujú zákazníkov na blížiaci sa predaj, a zoznamy obchodných spoločností online, ktoré miestnym spotrebiteľom pomáhajú nájsť vás, je niekoľko príkladov, ako môžete pomocou marketingu vybudovať druh povedomia, ktorý generuje príjmy.

5. Marketing rozvíja podniky
Táto funkcia marketingu je čiastočne vyvrcholením prvých štyroch. Strategický marketing často vedie k rastu vášho podnikania. Ak úspešne vzdelávate zákazníkov, udržiavate ich zapojení, vytvárate silnú povesť v ich mysliach a inteligentne ich predávate, vaša firma bude s najväčšou pravdepodobnosťou dobre fungovať. Okrem toho väčšina (ak nie všetky) podniky prosperujú pri získavaní nových zákazníkov. Marketing je to, ako priťahujete týchto zákazníkov na prvom mieste.