Žiadne kolo nie je definitívne,“ hovorí mi Randy. On len zlomil výrobu automobilových rekordov na ceste Atlanta za volantom nového modelu Porsche GT2 RS. Ako každý pretekár, aj on si myslí, že by to mohlo ísť rýchlejšie. “Kedykoľvek vidíte čas na koláči v Nurburgringu, ten, kto ho nastavil, vždy vie, že niekde bolo niečo lepšie.”
Vedel by to. Koniec koncov, Porsche práve namontoval horčíkové kolesá na GT2 RS, ktoré prerušili 0,6 sekundy mimo jeho časov na bicykli, večnosť na tejto úrovni jazdy. Pobst je 1: 24.88 kolo v Porsche porazil predchádzajúci rekord o 1,57 sekundy, jeden Pobst tiež nastaviť, tentoraz v 2019 Chevrolet Corvette ZR1. „ZR1 nedokáže znížiť výkon z pomalých zákutí,“ hovorí Probst. “To je jeho slabosť.” Potom sa potom diskusia obráti na McLaren Senna, ktorá by bola pravdepodobne ešte rýchlejšia. Ale tie tiež stoja viac ako 800.000 dolárov, a tak, McLaren nepriniesol jeden do Road Atlanta.
Je to noc predtým, ako sa chystáme riadiť Road Atlanta v najnovšom modeli Porsche GT3 RS a GT2 RS. Posadenie naprieč nami je trojnásobný LeMans víťaz Hurley Haywood, a tak som využil príležitosť, aby som si vybral jeho mozog o veľmi špecifickej úlohe po ruke: nasledoval ho okolo Road Atlanty bez toho, aby som bol príliš pomalý alebo horší, príliš rýchlo. Haywood zdokonaľoval svoje šoférske schopnosti za volantom pick-upu Studebaker na obrovskej farme, kde ráno išiel von a šiel do večera. Nikdy nemal žiadne formálne inštrukcie, ale určite prihlásil svojho Malcolma Gladwella 10 000 hodín praxe.
Pokiaľ ide o zajtrajšok, vraví, že trik s Road Atlanta spočíva v tom, že sa vyhnete brzdám na niekoľkých miestach, kde budem v pokušení príliš veľa spomaliť. Musíte prenášať rýchlosť, udržiavať prietok. Na jednom mieste sa odvoláva na GT3 RS ako na „hybné auto“, termín zvyčajne používaný pre Miata. To je úroveň, na ktorej sú títo chlapci: 520 konských síl Porsche 911 je hybnou silou. Pobst tiež prekonal čas ZR1 v GT3 RS, ktorý má o 235 konských síl menej ako Chevy.
Druhý deň ráno čakajú na pit lane tri 911s. Olovené auto, oranžový GT3 RS, bude poháňané Haywoodom. Za ním je kričiaci zelený GT3 RS a červený GT2 RS. Vozidlo Haywood je obuté pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2, ktoré sú pri normálnych normách považované za super-agresívnu ultrarodnú pneumatiku. Ale sú to rozumné topánky v porovnaní s gumou na ostatných dvoch vozidlách: Sport Cup 2 Rs, ktoré používajú zmes behúňa pochádzajúcu z pretekov Michelin.
Pýtam sa Jima Knowlesa, manažéra produktovej kategórie Michelin, ako dlho bude trvať súbor na trati. „Pravdepodobne pre niekoľko nádrží na plyn,“ hovorí. „Ale je to dlhý čas pre závodnú zmes. Veľa času, pretekárske pneumatiky sú navrhnuté tak, aby vydržali jednu nádrž plynu, pretože keď prídete na palivo, aj tak dostanete nové pneumatiky. “
Jedna z použitých pneumatík sediacich v blízkosti nákladného auta Michelin má pár podivných kruhových zárezov v behúni, takže sa spýtam Knowles, o čom to všetko je. „Pravdepodobne tu bolo niekoľko podložiek alebo niečo na zemi a pneumatika na nich sedela, keď bola ešte horúca,“ hovorí. To je, ako sú tieto pneumatiky mäkké, keď sú pri teplote: dosť na to, aby vytvorili formu čokoľvek, čo sedí na zemi.